מז"א בישראל

תאילנד מזג אוויר

כל אחד יודע שבמקומות כמו תאילנד מזג אוויר יכול להשתנות בכל שניה ויום של שמש ושמיים כחולים, בין רגע יכול להפוך ליום אפור עם ענני סערה ולשטוף את העולם בגשם מונסון חזק ורטוב. מזג האויר בתאילנד הוא מיוחד במינו ולפני שנוסעים לטייל בתאילנד, כדי מאוד לברר על תנאי האקלים ששוררים בה ולהיות ערוכים ומוכנים לכל מצב ולכל מזג אוויר!

תאילנד מזג אוויר בקיץ

מזג אויר בתאילנד בקיץ מתאפיין בלחות גבוהה מאוד וחום קשה למדי. הטמפרטורות עולות מעל ל40 מעלות צלסיוס וקשה מאוד לטייל בעומס החום הכבד ששורר ברוב אזורי הארץ. הלחות היא לחות כבדה שמכבידה על אנשים שלא רגילים להימצא במזג האוויר בתנאים אלה.

תאילנד מזג אויר בחורף

מבחינת מזג האויר בתאילנד, החורף התאילנדי הוא לא באמת חורפי, הטמפרטורות עדיין חמות והלחות עדיין גבוהה. הגשמים בתקופה הקרירה יותר הם מרובים יותר ורוב המשקעים יורדים בחודשים שבין אוקטובר לינואר. התקופה הזאת יותר נוחה לטיולים למרות הגשמים מכיוון שעומס החום פוחת. הגשמים נמשכים מספר שעות ביום ולאחר מכן מאפשרים מזג אוויר נוח לטיולים. למרות מזג האוויר הקשה, עומסי החום, הלחות והגשמים הבלתי פוסקים של תאילנד, עדיין מאוד מומלץ לבקר בה לפחות פעם אחת, מכיוון שמדובר במקום כה אקזוטי ויפה שאי אפשר פשוט לוותר עליו. צריך לזכור שהמזג האוויר המיוחד של המקום מהווה חלק בלתי נפרד מהיופי והייחוד שלו ולכן כדאי לנסות ליהנות גם ממנו.

מה מיוחד במזג האוויר של תאילנד?

מזג האוויר של תאילנד הוא מזג אוויר טרופי. ישנה תקופה מסוימת שהיא תקופת המונסונים, אלו הם גשמים חזקים מאוד שיורדים במשך זמן ארוך ומציפים את כל תאילנד בכמות נדיבה מאוד של משקעים. למעשה בתאילנד יש רק 3 עונות מרכזיות וכולן מתאפיינות בלחות רבה וכמות רבה של גשמים. תקופת המונסונים זו התקופה שבין חודש יוני עד לחודש נובמבר. ולמטיילים בתקופה זו מומלץ להכין את עצמם לגשם בלתי פוסק וחום רב. כמות המשקעים ורמות החום משתנים בין מקום למקום בתאילנד. בגדול, צפון תאילנד הוא אזור קריר יותר מאשר שאר חלקי תאילנד ומזג האויר בו הוא קצת יותר נוח, כמות המשקעים קטנה והלחות נמוכה יותר, אך השוני הוא לא משמעותי ביותר ולכן לא משנה היכן תבקרו בתאילנד ובאיזו עונה, תזכו לחוות מנה הגונה של לחות, חום וגשמים.