מז"א בישראל

מזג אוויר תל אביב

מבחינת מזג אוויר תל אביב היא עיר יחסית נוחה. בקיץ לא חם מדי ובחורף לא קר מדי. תל אביב, העיר שמפורסמת ביותר והמושכת ביותר בישראל, נחה על חופי הים התיכון, אזור מישור החוף שבמרכז הארץ. אנשים מכל הארץ וגם מכל העולם מגיעים לתל אביב מדי יום, מדי חודש ומדי שנה ומעבירים שם זמן, לרגל חופשה, עבודה או סתם גיחה קצרה ליום של בילויים וקניות. בתל אביב החיים תמיד תוססים ויש המון מה לעשות, לא משנה באיזו עונה ובאיזה מזג אוויר. העיר לא נחה לעולם, לא בקיץ ולא בחורף.

מתי כדאי לבקר בתל אביב

תל אביב היא עיר נפלאה שכדאי לבקר בה. אם אתם תוהים מהם חודשי השנה הנוחים ביותר מבחינת מזג האוויר לבקר בתל אביב, אז התשובה היא כל השנה! כל עונה ועונה יש בתל אביב מה לקראת ומה לעשות. החודשים הכי טובים הם חודשי המעבר. הסתיו והאביב של תל אביב הם קצרים מאוד אבל דווקא בזמן הזה מזג אויר של תל אביב הוא הנוח ביותר לטיולים ארוכים. בחודשי הקיץ נפתחת עונת הרחצה ולכן כל מי שמעוניין בחופי הים התיכון של תל אביב, ירצה לבקר בה בקיץ. גם החורף של תל אביב הוא מזמין ונעים. אין מראה יפה יותר מגשם היורד על רחובותיה של תל אביב כאשר אתה מתבונן בכך מתוך בית קפה חמים ולוגם משקה חם כאשר בחוץ מתחוללת סערה.

מזג האוויר בתל אביב בקיץ

מזג אויר בתל אביב בקיץ הוא יחסית חם ולח. מבקרים רבים שמגיעים לתל אביב מארצות צפון אירופה הקרות מוקסמים ממזג האוויר הקיצי של תל אביב, משתזפים בשמש של החופים הרבים בעיר, שוחים במים הצוננים של הים התיכון ונהנים מימים ארוכים ושטופי שמש. הטמפרטורות הממוצעות בתל אביב בחודשי הקיץ, יוני, יולי, אוגוסט ואפילו ספטמבר, מגיעות ל-30 מעלות צלסיוס ובימים חמים במיוחד אפילו ל-35. הבעיה העיקרית מבחינת מזג אויר היא הלחות מזג אויר תל אביב הוא לח מאוד. האקלים של ישראל הוא אקלים ים תיכוני שמאופיין בלחות רבה, אך תל אביב היא אחת הערים הלחות ביותר. אחוזי הלחות הגבוהים ביותר הם בחודשי הקיץ החמים ולכן למרות הטמפרטורות הנוחות, לעתים יש עומס חום קשה עקב אחוזי הלחות הגבוהים. כל המטיילים בתל אביב בחודשי הקיץ צריכים להתחשב בתנאי מזג האויר של תל אביב ולהקפיד על אמצעי בטיחות כגון: חבישת כובע בכל שעות היום, שתיה מרובה של מים מינרלים וחשיפה מעטה לשמש בשעות הצהריים.

מזג אוויר
בתל אביב בחורף

בעיר תל אביב מזג אוויר חורפי הוא גם נוח יחסית ולא קשה מדי. ישנם משקעים רבים בחודשי החורף והסתיו, בעיקר בדצמבר, ינואר, פברואר ולפעמים הגשמים נמשכים אפילו עד מרץ. הגשמים הם מרובים אז הטמפרטורות נשארות יחסית נוחות והן נעות בעיקר בין 14 מעלות צלסיוס ויורדות לכ-6 מעלות בימים הקרים ביותר בשנה. ברוב חודשי החורף בתל אביב, יורד גשם קל והטמפרטורות נוחות למדי. כל מי שסובל מן החום השורר בתל אביב בקיץ, נהנה במיוחד מחודשי החורף של תל אביב. אנשים רבים מגיעים לתל אביב מהארץ ומהעולם גם בחודשי החורף, למרות שאלו הם לא חודשי התיירות המועדפים. כדי ליהנות ממזג אויר תל אביב חורפי, צריך להצטייד במטריה חזקה שתוכל לעמוד בפני הרוחות החזקות וכמובן גם מגפיים בלתי חדירות למים. עקב תכנון לקוי במקצת של תשתיות העיר, תל אביב סובלת משלוליות רבות בחורף, עקב מים שלא מתנקזים לבורות הניקוז.