מזג אוויר ברומא

תחזית מזג אוויר ברומא יכולה להועיל מאוד לאלו שמתכננים לטייל בה. איטליה היא ארץ יפה במיוחד ורומא היא ללא ספק אחת הערים היפות ביותר בעולם. אסור לפספס טיול ברומא בשום פנים אופן. אולם, כדי שהטיול יהיה מוצלח ותוכלו ליהנות מאתריה המיוחדים ומן הנוף המופלא של רומא, צריך לדעת מתי לטייל בה ולשם כך, חשוב להכיר קצת את מזג האוויר השורר בה לאורך כל השנה.

כיצד אפשר להתכונן אל מזג אוויר ברומא?

כאמור, האקלים של רומא מאוד מזכיר את האקלים הישראלי. כדי להתכונן למזג אוויר שכזה צריך להכיר היטב את העונות ואת החודשים שבהם העונות מתחלפות. אם אתם מגיעים לרומא בחודשי החורף, הצטיידו במעיל חם, מטריה וכמובן נעליים מתאימות. כל המטיילים בקיץ, צריכים להצטייד בבגדי קיץ פתוחים, משקפי שמש, כובע והגנה מפני השמש. חודשי המעבר הם הנוחים ביותר לביקור ברומא ולכן כל מי שיבחר לבקר את העיר דווקא בתקופה הזו, ייהנה ממזג אוויר נוח ומטיול בלתי נשכח.

מזג אויר ברומא –
איזה אקלים שורר ברומא לאורך השנה?

האקלים השורר ברומא הוא אקלים ים תיכוני. המטייל הישראלי שמכיר את האקלים הים תיכוני טוב מאוד, ירגיש בבית ברומא מבחינת מזג האוויר, בכל חודשי השנה. ברומא יש ארבע עונות מרכזיות: רומא מזג אוויר בקיץ – הקיץ ברומא, בדומה לקיץ הישראלי הכה מוכר לנו, הוא חם ולח מאוד. הטמפרטורות בקיץ מגיעות כמעט עד 30 מעלות צלסיוס ביום וכ-20 מעלות צלסיוס בלילה. זו לא העונה המומלצת לטיולים ברומא, מכיוון שהלחות הגבוהה, הטמפרטורות הגבוהות ועומס מעיקים על המטיילים ומגבילים את הטיולים לשעות מסוימות שבהן השמש פחות לוהטת. הקיץ ברומא הוא תקופה יחסית ארוכה והוא נמשך כ- 4 חודשים, בין יוני עד ספטמבר. רומא מזג אוויר בחורף – החורף של רומא נמשך כ שלושה חודשים, החל מדצמבר ועד לסוף פברואר. הטמפרטורות יורדות ל 13 מעלות ביום ולעתים מגיעות עד ל 4 מעלות בלבד, בלילות הקרים ביותר. גם זו לא התקופה הכי מומלצת לטיולים מכיוון שהחורף הוא קר, גשום ובכלל לא מזמין. מזג אויר ברומא בסתיו – הסתיו של רומא הוא עונה נעימה מאוד שמתחילה מחודש אוקטובר ונגמרת לקראת תחילת דצמבר. זוהי עונת מעבר קצרה מאוד שבה הטמפרטורות נוחות מאוד, בין 13 ל 25 מעלות צלסיוס, הגשמים הם מעטים ואפשר לטייל בתקופה הזאת ברחובותיה של העיר, ליהנות מהנוף וגם מהאוויר הקריר של הסתיו. מזג אוויר ברומא באביב – כמו הסתיו, כך גם האביב ברומא הוא עונת מעבר קצרה ביותר שחולפת תוך חודשים ספורים בלבד. מרץ ואפריל הם חודשי האביב, הטמפרטורות מתחילות לעלות עד ל- 17 מעלות צלסיוס ביום, אולם הלילות עדיין קרים והטמפרטורות הממוצעות הן כ-6 מעלות צלסיוס בלילה. גם באביב יש גשמים קלים פה ושם, אך בגדול זוהי עונה טובה לטיולים בעיר.